Strict Standards: Non-static method phpbb_feed_factory::init() should not be called statically in /www/htdocs/w00ef2ca/board/feed.php on line 66
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/feed.php on line 173: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/feed.php:66)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/feed.php on line 174: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/feed.php:66)
board.drpg.info Support board for Tool 2012-06-06T11:54:36+02:00 http://board.drpg.info/feed.php?f=2 2012-06-06T11:54:36+02:00 2012-06-06T11:54:36+02:00 http://board.drpg.info/viewtopic.php?t=1&p=32#p32 <![CDATA[Manual and questions • Re: Tool Manual (old)]]> Demon tickets:
A small part of the tool that lets you calculate how many Demon Tickets you will get from sacrificing Dinoz. Simply chose the level of dinoz in the drop down menu, (you can currently select up to 10 dinoz) and press calculate. You will see the number of Demon Tickets that you'll get if you sac all those dinoz.

This part will be improved later (it will be possible to select more dinoz and maybe connected with dinoz that you have in your dinoz list)

Statistics: Posted by Loki — Wed 6. Jun 2012, 11:54


]]>
2012-04-22T19:48:00+02:00 2012-04-22T19:48:00+02:00 http://board.drpg.info/viewtopic.php?t=20&p=29#p29 <![CDATA[Manual and questions • Wie kann man bestehendes Dinoz ins Tool übertragen]]> Links oben mit der Maus auf Dinoz fahren, und New/Neu auswählen,dies wird ein neues Dinoz erstellen, dann wählst nur Name, Gattung, Server (und Kategorie falls nötig) dann drückst auf Dinoz Erstellen. Du bist in Dinoz drinnen, jetzt Rechts oben auf Fähigkeiten Ändern und dann auf das Tab Import drauf drücken, dass rechts steht (aufpassen die Sprache von Inhalt (rechts oben) soll mit dem Server übereinstimmen von welchem du Dinoz erstellst). In tab Import einfach mit Kopieren und einfügen liste von Fähigkeiten aus dem Spiel reinkopieren und dann auf Import_Skills drücken. Dann rechts oben auf Vorschau.

Das Tool erstellt den Build automatisch in dem sinne, dass es alle Fähigkeiten so einordnet, dass du keine verlorene Unlocks hast. Jetzt drückst du in jeder Spalte plus so viel mal dass du alle Skills als genommen markierst. Danach checkst du ob das Level in Tool und im Spiel übereinstimmen. Falls nicht (im Tool wird immer weniger) vergleiche Elementen Zahlen im Spiel und im Tool.

Falsl die übereinstimmen bist du fertig.

Falls in irgendeinem Element hast du genau 1 weniger, heißt es gewöhnlich du hast noch am Ende Unlock genommen, den Tool nicht erkennen kann, da die nicht in liste von Skills aufgelistet sind. Dann drückst du oben rechts auf Reihenfolge ziehst den Unlock von oben nach unten zum Ende des Pfades dann drückst du auf Speichern und wieder auf Vorschau rechts und markierst dan zusätzliches Unlock als "genommen".

Falls der Unterschied mehr als 1 beträgt, heißt es, dass du "wasted Unlocks" hast und vielleicht auch ein Unlock am Ende. Genauso so via Reihenfolge machst du dazu so viele Unlocks, dass die Zahlen im Tool und im Spiel für Elementen übereinstimmen.

Danach markierst du alle Unlocks und Sklills als genommen, und kannst geplante Skills dazugeben die nach schon genommenen im Build angezeigt werden.

Statistics: Posted by Loki — Sun 22. Apr 2012, 19:48


]]>
2012-03-16T21:35:19+02:00 2012-03-16T21:35:19+02:00 http://board.drpg.info/viewtopic.php?t=3&p=12#p12 <![CDATA[Manual and questions • How to import existing Dinoz to the Tool]]>
  • Login
  • Roll mouse over word Dinoz to the top to the left from pop up menu chose "new"
    give the name and the race and server and category if needed
    Do NOT give any rolls number or element number.
    Press add dinoz.
  • Change content language to language of the server where you going to import dinoz
  • Now to the top to the right in second menu line press "Import skill". Copy paste list of all your skills (with types of skills) from the game to that tab and press Import Skills. Now the tool added all your skills to the builds arranging them so as if you took them without any wasted unlock. Press Dinoz to the Left to the top in second menu line and you'll land at Dinoz Overview.
  • Press orange button with an arrow pointing down in every element colum (this button is to the right from big green plussign in every element column) marking skills as taken for all elements.
    When you finished compare element numbers in tool with element numbers in game. If they match and level of dinoz match you are finished.
  • If in one element you have 1 less then needed then almost for sure you need to add an unlock in the end of the path, cause tool can not import unlocks, cause they are not listed in game. In this case press "Edit Skill Order" (to the right to the top in second menu line) and drag and drop one of 5 unlocks from the top to the bottom of the path, where you need one more element. Then press save and to the right to the top on "View" and mark that Unlock as take with plus. To change positin of double skills simple PRess Add Remove skills and put check box fro double skill in another element then pres Build Element.
  • If you have more then 1 point difference in some of the elements it means you have some wasted unlocks in game it is nto possible to know where they were done but you can add the needed number of unlocks in every element via "Order" as described above (not forget to press save in every elemetn path). Then you mark wasted unlocks as taken and you have a perfect match of dinoz in tool and in game. After that pressing Add/remove you can add additional planned skills that you will take on this dinoz later. And they will be added after taken skills if you did not forget to mark taken skills as taken :)

  • A lot of text, but so you can import a old dinoz in few seconds.

    After that you can press on Share Dinoz and send link that is hidden behind words Shared (link) to any person you want to check or discuss your dinoz with you.

    Statistics: Posted by Loki — Fri 16. Mar 2012, 21:35


    ]]>